Rendszerünkben található postafiókjainak beállításához válasszuk az Egyéb opciót.
3. Fiókadatok megadása
Az Egyéb után új ablak ugrik fel, ahol új beállítandó postafiókunk adatait tudjuk megadni.
Név: Ezt a nevet fogják látni az email-eket olvasó partnerei a feladónál E-mail cím: A beállítandó postafiók teljes címe (pl:teszt@tesztoldal.hu) Jelszó: A postafiókhoz tartozó jelszó.
Leírás: Ezen a néven azonosítja eszközünk a beállított postafiókot a Beállítások között
A megfelelő adatok után az ablak jobb felső sarkában található Következő gombra nyomjunk.
Az adatok megadása után állíthatjuk be, hogy bejövő levelezésünket POP3 vagy IMAP protokollal szeretnénk-e használni.
POP3 – Bejövő levelezés protokollja. A POP3 tulajdonsága, hogy az érkező leveleket letölti aszerverünkről az ügyfél eszközére (Telefon, PC, tablet, stb), ezután pedig törlődik az a mi szerverünkről. Levelezési adatok módosításakor, fiók törlésekor az addig kapott levelek elvesznek, hacsak nem kerülnek kiexportálásra.
IMAP – Bejövő levelezés protokollja. Az SMTP protokoll egy biztonságosabb, de helyigényesebbprotokoll. A leveleket a kliensprogramok az Ügyfél eszközeire letöltik. A programok közvetlen a szerverünkről szinkronizálják a postafiókokat, így eszközvesztés, vagy meghibásodás esetén a levelezések megmaradnak és elérhetők lesznek.
A megfelelő protokoll szerinti beállítási adatokat az alábbiak szerint érheti el:
- cPanel felületén bejelentkezve kattintson az Email/Email fiókok hozzáadása eltávolítása menüpontra
- A beállítandó postafiókunkkal megegyező sor végén kattintson a Több gombra, majd válassza a listából az Email kliens konfigurálása lehetőséget.
- A megjelenő oldalon lejjebb navigálva találhatja a Non-SSL Setting fejlécű táblázatot, ahol a pontos beállítási adatokat találhatja.
A megfelelő protokoll adatainak beállítása után nyomjunk a Következő gombra.
A képen látható ablak felugrása esetén nyomjunk a Folytatás gombra. Ezzel a postafiókunk beállítása befejeződött.
TOVÁBBI HASZNOS BEÁLLÍTÁSOK 4. Kimenő levelezés kiszolgálójának (SMTP) beállítása
iPad menünk felületén válasszuk a Beállítások opciót, hogy elérhessük a további szerkesztési lehetőségeket postafiókunkkal kapcsolatban.
A felugró ablakon nyomjunk a beállított postafiókunkra.
Láthatjuk az eddig beállított kimenő levelezésre használható kiszolgálóinkat. Szervereink beállítása szerint minden esetben a MAIL.DOMAINNÉV elrendezésű kimenő levelező kiszolgálónak működnie kell. Tehát egy tanulok.eu domain esetén a kimenő levelek kiszolgálója mail.tanulok.hu lesz. A pontos kimenő levelezés kiszolgálóját innen is megnézheti:
- cPanel felületén bejelentkezve kattintson az Email/Email fiókok hozzáadása eltávolítása menüpontra
- A beállítandó postafiókunkkal megegyező sor végén kattintson a Több gombra, majd válassza a listából az Email kliens konfigurálása lehetőséget.
- A megjelenő oldalon lejjebb navigálva találhatja a Non-SSL Setting fejlécű táblázatot, ahol a pontos beállítási adatokat találhatja.
itt nincs más teendő, mint a postafiókhoz tartozó kiszolgálót kiválasszuk.
A kiválasztás után tudjuk szerkeszteni kimenő levelezésünk kiszolgálóját.
FONTOS:
SSL Használat: azt az opciót a kép szerint kapcsoljuk ki.
Szerverport: alapértelmezettként 25-ös portot használ rendszerünk, de előfordulhat hogyegyes szolgáltatók ezt saját maguk részére fenntartják. Ilyenkor át kell írni a portszámot ezen a felületen 26-osra.
Ha beállítottuk a levelezésünket, akkor a jobb felső sarokban található Kész gombok megnyomása után elmentődnek beállításaink.
5. Haladó beállítások (eszköz-levelezőszerver mappakapcsolatok)
iPad menünk felületén válasszuk a Beállítások opciót, hogy elérhessük a további szerkesztési lehetőségeket postafiókunkkal kapcsolatban.
A Beállítások menüjáben válasszuk a Mail, Kontaktok, Naptárak lehetőséget, valamint a képernyő jobb oldalán nyomjunk az általunk korábban megadott leírású postafiókunkra a Fiókok között.
A felugró ablakon nyomjunk a beállított postafiókunkra.
A megjelenő ablakon láthatjuk korábban beállított bejövő levelezési adatainkat (és itt is módosíthatjuk azokat), valamint két további beállításra lehetőséget adó gombot. Nyomjunk az Haladó gombra.
A Postafiók-tulajdonságok alatt látható három mappa szinkronizálható a szerveren található postafiókok mappáival. Ennek segítségével az eszközön/szerveren létrehozott mappák megjelennek a másik rendszerében is.
Ehhez annyit kell tennünk, hogy a három felsorolt mappára nyomunk, és megadjuk egyenként, mely mappával legyenek összekötve.
Logikusan az alábbiak alkalmazandóak:
- Vázlatok
- Elküldött
- Törölt
A beállítások után a kép szerint módosulnak az adatok.
A Bejövő beállítások alatt érdemes még az IMAP útvonal előtag-nál megadni az alapértelmezett előtagot: INBOX
Ezzel teljes mértékben szinkronba kerülhet eszközünk és levelezőszerverünk között a kapcsolat.
Amennyiben tökéletes levelezési megoldásra vágysz, próbáld ki business csomagunk kínálta lehetőségeket: https://ugyfelkapu.websas.hu/cart.php?gid=5