Miért ne hagyjuk elavulni weboldalunkat?
Manapság egy vállalkozás szinte nem is létezik weboldal nélkül. Lefoglaltuk a domain nevet, készíttettünk egy weboldalt és kész… igen ám, de a weboldallal, csak úgy mint egy vállalkozással, folyamatosan foglalkozni kell/illik. Tudjuk, hogy a weboldalunk minket, cégünket tükrözi. Így ha szeretnénk fenntartani az érdeklődést és új/potenciális ügyfeleket elérni, akkor az alábbi ötletek most igazán jól jönnek.
2014. Év végén készült egy nagy magyar web audit, ahol közel 130.000 weboldalt vizsgáltak meg. Az eredmények alapján még bőven van hova fejlődni.
(teljes cikk itt érhető el: https://seoceros.com/hu/seoceros-nagy-magyar-webaudit-2014)
Biztonsági hiányosságok
A weboldalak biztonsági frissítéseit nem árt komolyan venni. (pl: a 11.268 WordPress alapú weboldalból mindössze 88(!) weboldalnál volt csak megtalálható a legfrissebb verzió)
Tudjuk, hogy jók az ingyenes CMS rendszerek, de ne feledkezzünk meg a biztonsági frissítésekről. A megfelelő szerverbeállítások mellett egy régebbi Joomla, vagy WordPress weboldal is viszonylag biztonságosan tud működni egy ideig, de a hackerek előszeretettel alkalmazzák az elavult weboldalak biztonsági réseit, így akár egy komplett szerver működését is felfüggeszthetik egy időre. Ez anyagi károkat és presztizs vesztést is okozhat, az adatvesztésről már nem is beszélve.
Sok tárhely szolgáltató már bizonyos verzió alatt nem is engedi szervereire a nem megfelelően karbantartott weboldalakat. Minél elavultabb egy PHP verzió, annál sebezhetőbb az oldal, így a Google is kevésbé ajánlja a felhasználóknak.
Sok a titkosítatlan (HTTPS) kapcsolat
A biztonságos http kapcsolat, azaz a https térhódítása még mindig gyerekcipőben jár, pedig már a Google is előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyek biztonságos kapcsolatot használnak.
Az SSL titkosítja a felhasználók adatait, így azok nem kerülhetnek illetéktelen kezekbe. Ez különösen akkor fontos, ha érzékeny felhasználói adatokat fogadsz, például bankkártya adatokat, de elég ha csak jelszóval lehet belépni az oldaladra. A Google ugyanakkor minden weboldal számára javasolja a https használatát. A felhasználók pedig nagyobb bizalommal tekintenek az olyan weboldalra, amely https-t használ.
Januártól a Google Chrome 56 – os verziója már “nem biztonságos” feliratot jelenít meg minden olyan weboldalnál, melynél felhasználóneves-jelszavas belépés van, illetve bankkártyadatok továbbítására kerülhet sor, miközben egyszerű http-t használ és nem https-t. A felhasználók pedig nyilván nem fogják jó néven venni, amennyiben a weboldalad nem biztonságos.
Kérd munkatársaink segítségét, szívesen segítünk!
SSL szolgáltatásainkról bővebben!
Tartalmilag friss weboldal
A honlapunk a világban való megjelenésünk szerves része. Ha a weboldal tartalmilag vagy design tekintetében idejétmúlt elavult, akkor nem kell csodálkozni, hogy az ügyfelek eltávolodnak vagy elhagynak bennünket.
A weboldalunk minden szempontból (belsőleg - kód, külsőleg-látvány) legyen friss, tükrözze cégünkről, hogy jelen vagyunk!
A tartamilag frissülő weboldalakat a google előtérbe helyezi!
Míg a weboldal kódbeli elavultsága a kereső motoroknak, szervereknek kedvezőtlen, addig a külső megjelenés a potenciális ügyfeleink kedvét szegheti. Bizalmatlanságot, bizonytalanságot kelthet egy több éve nem frissített aktuális hír… Legyen az csak néhány mondat, egy fotó, amivel láttatjuk, hogy aktívan jelen vagyunk a piacon.
Frissítsük oldalunkon a híreket, árakat, és képeket! A feltöltött képeknél is legyünk szemfülesek és beszédes kép és fájl neveket adjunk. (pl.: bejaratiajto.jpg, nyilaszaro_beepites.pdf). Hiszen ezekkel is támogatjuk weboldalunk keresőoptimalizálását.
A Google tehát nem szereti a lejárt tartalmakat, promóciókat, régi hirdetéseket, így minden ami nem releváns, kerüljön eltávolításra. Azért légy óvatos, hogy ne távolíts el olyan oldalakat, ahol fontos linkek vagy jelentős forgalom van. Ilyen jellegű átalakítás előtt érdemes elemezni a látogatottsági statisztikákat, hogy mely aloldalakat kedvelik az internetezők.
Email címek veszélyben
Bár napi szinten több száz, vagy ezer kéretlen email is érkezik az elektronikus postafiókokba, 45 ezernél is több olyan weboldalt találtak a 2014-es felméréskor, ahol a weboldal tulajdonos email címe nem volt titkosítva, így azt bármelyik „email spider” (email címeket összegyűjtő kis szoftver) könnyű szerrel lementi egy adatbázisba. Ez néhány perces időráfordítással megelőzhető lenne, sok-sok órányi kellemetlenségtől megkímélve magunkat.Az email küldést és a biztonságot vizsgálva több olyan weboldal is előkerült, ahol a spam küldés miatt már a szerver IP címe is tiltólistára került. Ez azt jelenti, hogy bármilyen email kerül kiküldésre az adott szerverről (hírlevelek, vagy éppen céges levelek), az biztosan a szpemek közt landol a fogadó félnél.
Mobilbarát weboldal
A kutatás során kiderült az is, hogy a hazai weboldalak alig egyharmadánál lehet felfedezni a mobilbarát megoldást (olvasható méretű betűket; egyszerűsített navigálást; könnyen, ujjal kezelhető funkciókat; gyorsabban betöltődő, csökkentett oldalméretet), ide értve a reszponzív dizájnt, vagy akár a külön mobilon böngészőknek készített külön weboldalakat.A mobilbarát megjelenés már 2014-ben is elengedhetetlen volt a weboldal tulajdonosok számára, a tendenciák szerint mára már itthon is többen neteznek mobil platformokról, mint asztali gépekről, laptopokról. Ezt prezentálja az is, hogy amikor a Google-ben valaki keresést indít egy mobil eszközről, a Google leginkább mobilbarát weboldalakat jelenít meg. Ezért a mobilbarátság hiánya webáruházak, cégek, vevőszerző weboldalak esetén jelentős bevételkiesést jelent (a tapasztalat azt mutatja, hogy a cégvezetők ezzel nincsenek tisztában).
Jelentős lemaradás minden téren
Összességében nagy a lemaradás a nemzetközi online trendekhez képest, vagy akár a keresőkre való optimalizálás terén is. Például miközben a Google 2009 szeptembere óta nem veszi figyelembe a meta kulcsszavakat (meta keywords-öt) rangsorolásnál, 3-ból 2 weboldal még ma is megpróbálja manipulálni ezzel a keresőmotort. A mintegy 130.000 elemzett domainből ez 73.000-nél is több esetben volt felfedezhető, olyan esettel is lehetett találkozni, amikor a Google egykori ajánlása szerinti 3-4 kulcsszó helyett több ezer karakteres kulcsszóhalmokat használtak.
A fentiek tükrében érdemes weboldaladat átnézetni, újragondolni, hiszen azért van a weboldalad, hogy könnyen rád találjanak!
Kérd munkatársaink segítségét! Az ajánlatkérés dímentes!