Óriási előny a céges facebook oldal, újabb lehetőség online lenni, láttatni magunkat! Igen ám, de csakis abban az esetben készítsünk céges oldalt (FONTOS!!! Nem céges profilt), ha tudunk rá időt és energiát szánni.
Nem egyszerű feladat megalkotni azt a pár gondolatot naponta, hetente amivel elő tudjuk segíteni magunk és a célközönség között kétirányú kommunikáció tartós kialakulását. Tervezd meg mennyi időt tudsz facebook marketingedre szánni, mert csak így lehet tartósan és sikeresen használni a Facebook adta publicitást. Természetesen nem szükséges marketing szakértőnek lenni, ahhoz hogy a céges facebook oldaladon megszokott időközönként hírt adj magadról. Kreativitással, jó ízléssel, rövid, a cég életében lényeges történésekkel dobd fel az oldalad. Amikor épp nem történik kiemelkedő dolog, akkor a közösségedet érdeklő témák megosztásával is fent tarthatod az érdeklődést és az aktivitást. Ehhez támogató videót is készített a facebook: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-page-create-posts
A lényeg, hogy a mai rohanó világban érezze az oldaladat felkereső látogató, hogy élsz, aktívan jelen vagy a piacon. Ezzel az egyszerű lehetőséggel élni kell!
Profi vagy és kitartó! Posztolsz és újabbnál újabb érdekes tartalmakat osztasz meg, így (mondjuk egy hónap után) érdemes figyelni a mutatóidat!
Kulcsfontosságú mutatók közül néhány:
-
rajongók elérése (a rajongók száma, akik látták bármely adott posztot)
-
organikus elérés (azon emberek száma, rajongók és nem rajongók is, akik bármely adott posztot látták)
-
elköteleződés (azon emberek száma, akik egy posztra kattintottak)
-
átkattintási arány (azon emberek száma, akik rákattintottak egy linkre a tartalmadban, megnéztek egy videót, amit posztoltál vagy megtekintették egy fotó nagyobb verzióját)
Kommunikálhatunk a potenciális jelöltekkel
Sokan attól tartanak, hogy egy vállalati Facebook oldallal támadási felületet is biztosítanak, és túl közel engedik magukhoz az embereket. Ezek a félelmek alaptalanok, hisz csakis az adatvédelmi beállításokon múlik, mit engedünk meg a követőinknek. Vannak, akik tiltják a kommenteket, de sokan beleállnak a negatív kritikákra való válaszadásba, hisz a reakció is egyfajta prezentációja önmagunknak. Ha szeretnénk, írhatnak nekünk üzenetet, de ez csak abban az esetben javasolt, ha van a cégnél olyan ember, aki minden nap figyeli az oldalt és ezekre gyorsan tud is reagálni.
Kommunikációnk során vegyük figyelembe, hogy a facebookon vagyunk, ami azért mégis csak egy szórakoztató információs felület. Ne legyünk sem túl szárazon szakmaiak, unalmasak, sem túl presztizs rombolóan lazák és röhejesek.
A középút megtalálásához a legjobb stratégia, ha ismerjük saját ügyfélkörünket, behatároljuk, milyen stílust várnak el tőlünk, meddig mehetünk el a két véglet felé anélkül, hogy nevetségessé vagy épp unalmassá válnánk.
Figyeljünk a visszajelzésekre, aktivitásokra és azok alapján rendszeresen posztoljunk, adjunk hírt magunkról!