Mi is a keresőoptimalizálás pontosan?

seo1.jpg

A SEO jelentése a Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás. A tevékenység lényege: egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni. Nem véletlen a nagy igyekezet, hiszen az emberek egy keresés során jellemzően csak a találati lista első oldalát nézik meg (90%), ami a Google esetében 10 találatot jelent, és közel felük az első találatra fog kattintani, de az első három találat elviszi a kattintások több mint kétharmadát. Nem véletlenül mondják azt, ha szeretnél eltüntetni valamit, rakd a Google második oldalára.seo2.jpg




Története

Keresőoptimalizálás azóta létezik, mióta a keresők 1993-ban megjelentek az interneten. Eleinte a weboldalak tartalma és a tulajdonos által megadott kulcsszavak alapján rangsorolták az oldalakat. A következő lépés az volt, amikor egyes oldalak népszerűsége határozta meg, hogy a találati listán (SERP, Search Engine Result Page) milyen pozícióba kerüljön egy oldal. Később már azt is figyelték, hogy egy látogató mennyi időt tölt egy oldalon. Az előbbi kettőt ötvözték is, de a keresőpotimalizálók a SEO során ezeket robottokkal képesek voltak kijátszani. Ezt követően jelent meg az a módszer, hogy külső, az adott oldalra mutató linkek száma és minősége határozta meg, hogy az oldal milyen pozícióba kerül az organikus találatok között. A Google is ezt a módszert használta 1996-tól kezdődően. Jelenleg a SEO Magyarországon szinte teljes mértékben a Google keresőjére történik, mivel ez vált egyeduralkodóvá több országban, köztük hazánkban is. Ugyanakkor más keresők is jelen vannak, lényegesen kisebb részesedéssel: ilyen többek között az Egyesült Államokban a Microsoft keresője, a Bing, a Yahoo, az Ask.com vagy az AOL, de egy-egy országban vannak más, elterjedtebb keresők is, ilyen például Oroszországban a Yandex, mely ott egyeduralkodó. 


seo3.jpg


A Keresés

A KERESÉS A keresőoptimalizálás kapcsán még fontos tudni, hogy a keresések soha nem valós időben zajlanak, az oldalakat a keresőrobotok járják be rendszeres időközönként, az általuk fontosnak tartott információkat pedig eltárolják róluk. Kereséskor ezen eltárolt adatok között keresnek a keresők, a minél gyorsabb eredményért. (Tehát nem fésülik át a teljes netet minden egyes kereséskor, hiszen az beláthatatlan időt emésztene fel.) A keresők az indexelt adatbázis alapján képeznek organikus találati listát. A keresők nem állítanak be egy-egy kulcsszóra állandó értéket, ezért sem lehet egy oldalt az organikus találati listán biztos helyre pozicionálni. A találati eredmény felhasználótól függően változhat és változik, vagyis egy adott kifejezésre tulajdonképpen mindenki számára, saját preferenciáinak, lokációjának megfelelően egyedi találati listát képez a Google.

Rendkívül fontos, hogy legyen https előtag is, hiszen a Google előrébb sorolja azokat az oldalakat, amelyek használnak SSL hitelesítést: https://ugyfelkapu.websas.hu/cart.php?gid=7 



Bu cevap yeterince yardımcı oldu mu? 0 Bu dökümanı faydalı bulan kullanıcılar: (0 Oy)